< siječanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

E-mail

Arhiva

  • slano
  • slatko
  • razno

    Uzori

  • Kuharica Lipe Mare
  • Kuhar s blogera
  • Da mi je nešto slatko
  • 101 Cookbooks
  • Moj obrok
  • Dobro jutro, Hrvatska
  • Gastronaut
  • Gastro kuharica
  • Dobar tek
  • Moji recepti (Slo)
  • Recepti (BiH)
  • Balkanska kuharica
  • Kuvarica (Sr)
  • BeCook (Sr)


    eXTReMe Tracker

  • Zgužvane kuharice
    07.01.2008., ponedjeljak
    Kako umijesiti kruh

    Čast mi je i zadovoljstvo (ne, ovo nije fraza ovaj put) što ću vam upravo ja pokazati kako se mijesi pravi domaći kruh. Mene je to naučila moja baka Marija i bez lažne skromnosti priznajem da mi to jako dobro ide. Čak mi je i šef jedne kuhinje priznao da sam talentirana za dizano tijesto sretan.
    U ovom receptu nema ništa fensi šmensi, dajem vam najobičniji recept za najobičniji kruh.
    Svaka čast pekačima i ostalim čudima tehnike koja se danas mogu nabaviti na tržištu, ali meni nema boljega kruha od onoga koji umijesim vlastitim rukama.

    Sastojci:
    1 kg brašna (glatkog pšeničnog, a možete koristiti bilo koje drugo, od raženog do kukuruznog, no preporučujem vam da za prvi put uzmete pšenično jer je primjerice priprema kukuruznoga kruha malo drukčija, no o tome u drugom receptu)
    1 svježi kvasac ili germa (kocka)
    Žlica šećera
    Šaka soli
    Oko 0,5 l tople vode ili mlijeka
    Oko 1 dl ulja ili neke druge masnoće

    Priprema:
    Za pripremu kruha najbitnije su četiri stvari: toplina, toplina, toplina i dobra volja sretan.
    Neka vam sve namirnice budu tople, a cijeli postupak obavljajte u toploj prostoriji.
    Najprije uzmite jednu oveću zdjelu u koju prosijte nešto više od polovice potrebnog brašna. Ako nemate sito, ne očajavajte, nije propast svijeta, no imate li ambiciju češće peći kruh i općenito dizano tijesto, nabavite si jedno.
    prosijati

    Brašno pomiješajte sa šakom soli. Tu je sad jako važno da ga lagano razrahlite ako ga niste prosijali – uzmete kuhaču ili vilicu te ga podižete u zrak i lagano sipate dolje. U brašnu u sredini napravite udubinu u koju ćete uliti pjenicu.

    posoliti-udubina

    Vrijeme je za kvasac. On se priprema tako da u posudu stavite toplo mlijeko ili vodu (oko 2 dl), dodate žlicu šećera, pola masnoće, žlicu brašna i u to umrvite kocku kvasca.
    Pustite ga dizati oko 15 minuta na toplom mjestu.

    kvasac

    Kad se kvasac dignuo odnosno pretvorio u pjenicu, ulijte ga u udubinu u tijestu te lagano kuhačom zamiješavajte od sredine prema rubu.
    kvasac-pjenica

    Sad je vrijeme za klofanje. To se najbolje obavlja sjedeći i potrebna vam je poprilična snaga. Što jače isklofate tijesto, to će vam kruh biti bolji. Ovo je trenutak kad si možete dati oduška i zamišljati da je tijesto netko tko vas je nedavno naljutio pa ga vi malo kažnjavate.
    Važno je da tijesto odižete odozdo kuhačom u prilično brzom ritmu (pomaže i slušanje neke žustre glazbe). Neki to rade i rukom, ali meni je draže kuhačom.
    klofanje

    Kad ste tijesto dobro isklofali, posipajte brašno po rubovima zdjele i gore po tijestu, pokrijte krpom i stavite na toplo da se diže.

    prvo-dizanje

    dizanje-krpa

    Nakon što se tijesto diglo odnosno nabubrilo otprilike dvostruko, prebacite ga na pobrašnjeni stol.

    dignut-brasnjenje

    na-stol

    Tu ga još dodatno mijesite i dodajte brašna po potrebi da vam se ne lijepi za ruke i stol.

    tresi-mijesi

    Oblikujte hljepčić ili štrucu i prerežite je nožem na dva dijela.

    rez

    Svaki hljepčić još malo promijesite (ovaj me dio uvijek podsjeti na neki stari ex-Yu film u kojem je mladi Štimac radio sa stanovitom Jagodinkom u pekari pa su mijesili sve i svašta :D ) i oblikujte dva dugoljasta hljepčića.

    hljepcici

    Protvan ili tepsiju ili lim namažite masnoćom (može ulje, može maslac, može mast – ovo zadnje meni je najbolje). Za pečenje su mi najdraže zemljane posude.
    protvan
    Tijesto dobro namažite masnoćom, naročito bočno da se hljepčići ne slijepe.

    prije-dizanja

    Pokrijte krpom i opet stavite da se diže. Moram li ponavljati da mjesto na kojem se diže mora biti toplo? sretan
    Kad se diglo otprilike opet na dvostruku veličinu, stavite u pećnicu ugrijanu na oko 200 stupnjeva i pecite od 45 minuta do sat vremena.
    Sad možete otvoriti prozor i čak napraviti propuh J Kruh je na sigurnom u pećnici i ništa mu neće naškoditi.

    dignuto

    Kad je kruh pečen, prebacite ga iz posude u kojoj se pekao na čistu krpu i omotajte ga tako da korica ostane mekana.
    peceno

    Nadam se da vam se svidio ovaj recept. Ako ništa drugo, sad mi više nitko neće moći reći da je kruha gladan kad ne radi obližnja pekarna sretan.

    Jana

    - 10:22 - Ispeklo pa reklo (22) - Tisak - # - On/Off

    << Arhiva >>