< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

E-mail

Arhiva

  • slano
  • slatko
  • razno

    Uzori

  • Kuharica Lipe Mare
  • Kuhar s blogera
  • Da mi je nešto slatko
  • 101 Cookbooks
  • Moj obrok
  • Dobro jutro, Hrvatska
  • Gastronaut
  • Gastro kuharica
  • Dobar tek
  • Moji recepti (Slo)
  • Recepti (BiH)
  • Balkanska kuharica
  • Kuvarica (Sr)
  • BeCook (Sr)


    eXTReMe Tracker

  • Zgužvane kuharice
    30.11.2007., petak
    Bezmesna sarma

    Nekima i sam naziv može zvučati čudno, pa čak i odbojno, ali uvjerena sam da će sarma bez mesa naći svoju publiku i među vama jer je tajna dobre sarme više u kupusu nego u punjenju u što sam uspjela uvjeriti i tatu i brata, kojima nijedan obrok nije obrok ako nema mesa. Osim toga, ova sarma kuha se nekih tri puta kraće od mesnate sarme pa je vrlo praktična.

    Sastojci:
    Image Hosted by ImageShack.us

    • pola kg riže
    • 1 glavica kiselog kupusa
    • 1 glavica luka
    • 1 mrkva
    • 3 češnja češnjaka
    • 1 jaje
    • 1 žličica crvene paprike
    • 1 žlica brašna
    • sol i papar
    • 1 rajčica (ili 1dcl pasirane)
    • lovorov list

    Priprema:
    Prvo skuhajte rižu, ali ne do kraja nego „tek toliko“, kako ja to zovem, da omekša ali jezgra da ostane tvrda ili tvrđa. Nakon toga rižu i naribanu mrkvicu izdinstajte na laganoj vatrici nekih 15min. Zatim rižu posolite i popaprite, dodajte tri prstohvata mljevene paprike, češnjak i odmaknite s vatre. Dodajte jaje i sve skupa dobro izmiješajte. Ja sam lijena pa sve miješam mikserom pa tako i ovo, a na ovaj način se bolje stopi sve skupa pa je lakše raditi punjenje za kupus.

    Dok se riža kuha pa zatim hladi, pripremite listove kiselog kupusa u koje ćete savijati sarme.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Pažljivo ih skidajte s glavice da se listovi ne raspadnu, a najbolje je da zarežete pažljivo korijen i odstranite ga.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Odvojene listove ostavite da stoje u hladnoj vodi dok se riža za punjenje hladi, da se iz njih ispere suvišna sol. Prije savijanja sa svakog lista odsijecite zadebljanje pri dnu.
    Image Hosted by ImageShack.us


    Dno dubljeg lonca najprije malo pouljite a zatim stavite one dijelove kupusa koje ne možete upotrijebiti za uvijanje sarmi, na primjer ona zadebljanja koja ste odrezali s listova pa čak i korijen s kupusa, a preporučujem da sve to dobro usitnite. Jedan dio tog „viška“ sačuvajte za pokrivanje sarmi kad napunite lonac.
    Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us

    Za savijanje sarmi koristite listove srednje veličine, u svaki list stavite po žlicu nadjeva i zavijte. Čak iako nikada niste zavijali sarme, način zavijanja će vam se nametnuti sam po sebi. Ako tu i tamo probušite neki list, možete sarmu zaviti još jednim dodatnim listom kupusa.
    Slažite sarme tako da između njih ostanu male rupe kroz koje ćete poslije dodati zapršku.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Kada sve sarme posložite, višak kupusa nareckajte i stavite između sarmi. Kad savijete sve sarme dodajte lovorov list i malo popaprite i popapričite .
    Image Hosted by ImageShack.us

    Ako vam je ostalo previše kupusa, kao meni, možete ga pojesti ako volite.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Zalijte zatim sarme vodom tako da ih voda prekrije, poklopite sve plitkim tanjurom, okrenutim naopako, tako će se ravnomjerno kuhati , a neće biti previše vode.
    Neka se sve kuha prvo 15 minuta na jačoj vatri, poklopljeno, a zatim skoro sasvim smanjite vatru i polupoklopite lonac poklopcem te ostavite još 15min.
    Zatim dolijte rajčicu, ja je prethodno prokuham, ona ublažava žestinu a smiruje i kiselost kupusa, ako je nekim slučajem prekiseo.
    Image Hosted by ImageShack.us

    Kada je sarma kuhana, nakon nekih pola sata kuhanja, po želji napravite zapršku, ali ja je izbjegavam, radije samo zamutim mrvicu brašna, paprike i vode pa to dodam.

    Image Hosted by ImageShack.us

    Ostavite sarmu da odstoji nekih 15min a za to vrijeme mikserom zamutite prethodno skuhani krumpir, koji sam omaškom zaboravila spomenuti,
    Image Hosted by ImageShack.us

    ali nikada nije kasno pa zato evo: obožavam sarmu s pire krumpirom.
    Image Hosted by ImageShack.us


    Dobar tek želi vam Tedica!

    - 09:40 - Ispeklo pa reklo (11) - Tisak - # - On/Off

    << Arhiva >>