< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

E-mail

Arhiva

  • slano
  • slatko
  • razno

    Uzori

  • Kuharica Lipe Mare
  • Kuhar s blogera
  • Da mi je nešto slatko
  • 101 Cookbooks
  • Moj obrok
  • Dobro jutro, Hrvatska
  • Gastronaut
  • Gastro kuharica
  • Dobar tek
  • Moji recepti (Slo)
  • Recepti (BiH)
  • Balkanska kuharica
  • Kuvarica (Sr)
  • BeCook (Sr)


    eXTReMe Tracker

  • Zgužvane kuharice
    20.11.2007., utorak
    Grah variva (i update)

    Kako se često događa da mlađe žene ne znaju kuhati gotovo tradicionalna jela poput variva, tako će Gužvara i tu poslužiti kao izvor znanja. Kad sam se udavala ni ja nisam znala kuhati grah variva (mislila sam da ne znam!), ali mi nije bilo ni važno. Naime, ono što je u mom domu gotovo dio folklora, kuhanje graha, to je u domu mog izabranika bilo sporadično događanje. Tako moj dragi nije ušao u brak kao osobit ljubitelj tog jela.
    Nararavno da sam tu grešku vrlo brzo popravila, utvrdila gradivo kuhanja graha, a moj dragi sad ima i TOP LISTU GRAHA! Najbolji mu je s kiselom repom, onda s ričetom (ječmena kaša), zatim s kiselim zeljem, a na kraju ljetno izdanje graha - grah varivo s krumpirom i hrenovkama / kobasicama. Gravče na tavče je van svake konkurencije i dolazi u obzir čak i nedjeljom!!!
    Princip kuhanja graha s kiselom repom, kiselim zeljem i ričetom je vrlo sličan, gotovo isti, pa se ovaj recept može primijeniti za sve tri inačice.
    Na početku želim naglasiti da tradicionalno kuhanje graha zahtjeva pripremu dan ranije izbiranjem suhih zrna ove grahorice, namakanjem u hladnu vodu preko noći. Sljedeći dan bi ga trebali ocijediti, dolijati čistu vodu, te kuhati više od sata, odnosno dok omekša. Kako radimo, nemamo vremena za tu dugotrajnu pripremu, pa se već izvjesno vrijeme služim gotovim, konzerviranim grahom... već kuhanim! Uvijek ga imam u zalihi za svaki slučaj!

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar U veču posudu staviti da se kuha repa (zelje, ričet) uz dodatak komada suhog mesa, suhih kobasica ili možete preskočiti meso u slučaju vegetarijanstva. Za ove potrebe se kod mene dime i suše kosti od krmenadla (laks karea). Posolite Vegetom i kuhate dok repa ne omekša.

    Tada se doda kuhani grah i ostavi se da zakipi. Kad varivo provrije, započne se zaprška. Na vruče ulje se stavi nasjeckani češnjak, malo poprži, doda oštro brašno i na kraju slatka crvena paprika.
    Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar Vruča zaprška se zakuha u kipuče varivo kako se ne bi stvorile grudice.

    Image Uploaded by ImageShack Toolbar Na kraju dodam žlicu ajvara.

    Kako je takvo varivo "prozirno" i brzo prođe kroz probavni sustav, dobro je podebljati ga s palačinkama ili nekim jednostavnim kolačem. U takve spada kolač od jogurta.
    JOGURT ŠNITE
    3 jaja
    2 mjerice (2 dl) brašna
    1 prašak za pecivo
    1 mjerica šećera
    1 /2 mjerice ulja
    2 jogurta

    Sastojke izmiksati u posudi. DA! Sve zajedno, jedino preporučam da se prosije brašno s praškom za pecivo. Protvu nauljiti i pobrašniti, u nju izliti smjesu i peći u zagrijanoj pečnici na 180 C oko 20 minuta (kao biskvit).
    Ovaj kolač se može preliti preljevom od čokolade, ali je izvrstan ako se na površini rasporede svježe i očišćene trešnje ili zamrznuto miješano bobičasto voće koje prethodno otopite i ocijedite... kombinacije su bezbrojne!

    Dobar tek vam želi vaša Lorna

    *********

    Fala na pohvalama!

    Kad sam kuhala grah namočila sam probrani grah dan ranije (na večer). Ujutro sam ga oplahnula i stavila kuhati. Znam da ako se pokuha voda ne smije se dolijevati hladna da ga se ne "presječe".
    Sad sam se čula i s mamom pa veli da ga navečer opere u 2-3 mlake vode, ujutro ga ponovo opere (isto par puta mlakom vodom) i stavi kuhati, kad zakipi posoli i stavi 1/2 žličice sode bikarbone da kožica omekša!
    Prisiljeno zelje je varivo od slatkog (svježeg) zelja, krumpira i puno paradajza (koncentrata ili domaeg umaka). A zakaj se zove "prisiljeno"? Otvaram raspravu jer ja ne znam!
    - 09:14 - Ispeklo pa reklo (9) - Tisak - # - On/Off

    << Arhiva >>